Veel gestelde vragen


  1. Hoe schrijf ik me in?
  2. Is de inschrijving en het gebruik gratis?
  3. Waarom moet ik me registreren met al mijn gegevens?
  4. Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?
  5. Wordt er veilig om gegaan met mijn persoonsgegevens?
  6. Kan ik me altijd weer uitschrijven?
  7. Hoe kan ik me uitschrijven?
  8. Er wordt niet gereageerd op mijn contactverzoek, wat moet ik doen? 
  9. Wat is het voordeel om contact te zoeken via ContactMe?
  10. Hoe werkt ContactMe precies?
  11. Ik kan het bedrijf niet vinden waarmee ik in contact wil komen?
  12. Voor welke systemen is ContactMe geschikt?
  13. Ik ben mijn wachtwoord vergeten?
  14. Hoe kan ik mijn account wijzigen?
  15. Hoe kan ik mijn account verwijderen?
  16. Waar kan ik de Gebruikersvoorwaarden & Privacy Statment vinden?

1 : Hoe schrijf ik me in?

Je download the App op je smartphone en registreert je éénmalig met je basisgegevens.
terug

2 : Is de inschrijving en het gebruik gratis?

Ja, je inschrijving en het gebruik is geheel gratis en zonder enige verplichting.
terug

3 : Waarom moet ik me registreren met al mijn gegevens ?

Om een goede melding te doen bij bedrijven is het noodzakelijk om bijvoorbeeld te weten of je al klant bent of in welk postcodegebied je woont. Daarnaast zijn je telefoonnummer en e-mail adres nodig om contact met je te zoeken. Dit bevordert de snelheid voor beantwoording van je verzoek.
terug

4 : Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

Bij het aanmaken van je profiel laat je je persoonsgegevens achter. Deze gegevens worden nooit aan derde partijen verstrekt. Wel worden de gegevens door ContactMe gebruikt voor verschillende doeleinden. Allereerst worden ze gebruikt voor de uitvoering en optimalisering van de diensten van ContactMe. Daarbij gaat het onder andere om het indienen van een verzoek tot contact met een deelnemend bedrijf. Daarnaast kunnen je persoonsgegevens worden gebruikt voor statische analyses, onder andere voor product- en dienstontwikkeling en het bepalen van strategie en marketingactiviteiten. Je persoonsgegevens kunnen ook worden gebruikt voor het versturen van nieuwsbrieven van ContactMe om je, per post/mail/telefoon of andere wijze te informeren over de  diensten van ContactMe. Tenslotte kunnen je persoonsgegevens worden verwerkt indien hier een wettelijke verplichting bestaat voor ContactMe.
terug

5 : Wordt er veilig om gegaan met mijn persoonsgegevens?

ContactMe respecteert de privacy van haar gebruikers en draagt er zorg voor dat de door haar verzamelde persoonsgegevens vertrouwelijk en met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden behandeld. Alle persoonlijke gegevens worden opgeslagen in een beveiligde database die uitsluitend toegankelijk is voor die personen voor wie het uit hoofde van zijn of haar functie noodzakelijk is. Door gebruik te maken van passende technische en organisatorische maatregelen tracht ContactMe haar systemen te beveiligen tegen verlies en/of andere vormen van onrechtmatig gebruik. ContactMe is echter niet aansprakelijk voor enig verlies, schade of enig ander ( onrechtmatig ) gebruik van gegevens of bestanden.
terug

6 : Kan ik me altijd weer uitschrijven?

Je kan je op elk gewenst moment weer uitschrijven.
terug

7 : Hoe kan ik me uitschrijven?

Open de App op je smartphone en ga naar ‘Menu -> Mijn gegevens ’. Daar vindt je een optie ‘Account verwijderen’. Als je je uitschrijft worden je gegevens uit onze database verwijderd.
terug

8 : Er wordt niet gereageerd op mijn contactverzoek, wat moet ik doen?

Laat het ons weten zodat wij contact kunnen zoeken met het deelnemend bedrijf om hierin spoed te betrachten.
terug

9 : Wat is het voordeel om contact te zoeken via ContactMe?

Je hoeft geen telefoonnummers meer op te zoeken, geen keuzemenu’s af te luisteren en niet meer te wachten in een wachtrij. Met de app kan je snel en op elk gewenst moment een melding doen. Grootste voordeel is echter dat het je niets meer kost en het bedrijf contact met jou opneemt.
terug

10 : Hoe werkt ContactMe precies?

Je zoekt op onderwerp of op het bedrijf waarmee je in contact wilt komen en je geeft daarna de reden aan waarom. De eerder door jou geregistreerde gegevens en de reden komen direct terecht bij de juiste afdeling van het bedrijf of organisatie. Het bedrijf zal jou zo spoedig mogelijk gaan benaderen.
terug

11 : Ik kan het bedrijf niet vinden waarmee ik in contact wil komen?

Dan is dit bedrijf nog geen deelnemer van ContactMe en zul je op de traditionele manier contact moeten zoeken met dat bedrijf.
terug

12 : Voor welke systemen is ContactMe geschikt?

De ContactMe App is geschikt voor Android en iPhone toestellen.
terug

13 : Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Deze kun je opnieuw aanvragen en deze wordt je per mail toegestuurd.
terug

14 : Hoe kan ik mijn account wijzigen?

Onder de knop ‘Mijn gegevens’.
terug

15 : Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Door eenvoudig de App te verwijderen van je toestel. Als je wilt dat al je gegevens uit onze database worden gehaald is het beter om je Account te verwijderen via Menu -> Mijn gegevens in de App.
terug

16 : Waar kan ik de Gebruikersvoorwaarden & Privacy Statment vinden?

Deze staan onder "Hoe werkt het?". Klik hier om rechtstreeks naar de Gebruikersvoorwaarden & Privacy Statement van ContactMe te gaan.
terug